הוצאה לאור     |     עימוד ספר     |     עיצוב ספרים     |     הדפסת ספר     |     טל: 039-111-444

- ככה מריצים היום טקסט -

עריכה לשונית

אחד השלבים החשובים והיסודיים ביותר בתהליך ההוצאה לאור של ספר, הוא עריכה לשונית. דהיינו, עריכת הטקסט של הספר. 

לא תמיד הכרחי לבצע עריכה לשונית לספר, אך תמיד-תמיד הכרחי לבדוק אם יש צורך בכך! גם אם אתם בטוחים שאתם כותבים טוב – תמיד כדאי לשמוע דעה אובייקטיבית נוספת. אין לכם חבר לשאול? תוכלו פשוט לשלוח אלינו את החומר ולשאול אותנו, זה בחינם ובלי שום התחייבות. 

אנו מציעים שירותי עריכה לשונית ועריכת תוכן על ידי עורכים וכותבים מקצועיים בעלי תארים בכתיבה, עריכה ובלשנות. אנחנו נשמח מאוד לדבר איתכם על כך! (אבל תשתדלו לדקדק היטב במילותיכם. סתם, לא).

מתעניינים בשירותי עריכה? צרו איתנו קשר בקליק!

מה נחשב לעריכת טקסט?

עריכת טקסט היא כפשוטה, לערוך את הטקסט. מה זה אומר? תלוי על איזו רמה של כתיבה אנחנו מדברים:

בעריכת טקסט נכללים כמה סוגים של שירותי עריכה לשונית:

  1. עריכת לשון 
  2. עריכה תחבירית
  3. עריכת תוכן  
  4. עריכה ספרותית 
  5. עריכת מקורות
  6. עריכה תורנית
  7. ועוד… 

ראשית, בהגדרה הפשוטה עריכת טקסט תוכן היא כל מה שקשור ללשון, לתיאורים, ניסוח, חידוד, הבהרה, סידור והתעסקות בתכני טקסטים שונים.

צפו: טקסטיפ למחברי ספרים - עריכה לשונית (פרק 1)

סדרת טקסטיפ מבית טקסט רץ: הדרכה מפורטת למחברי ספרים!

רמות של עריכת ספרים

עריכת ספרים, כלומר שירותי עריכה לתוכן באופן מקצועי, קיימים בכמה רמות:

  • שגיאות כתיב, שגיאות תחביר, עריכה לשונית, סלנגים
  • עריכה ספרותית לניסוח קריא וברור יותר. החלקות, קישורים
  • הארכות, קיצורים, הבהרה של נקודות מעומעמות
  • מאקרו עריכה, הכוללת סידור החומר מחדש, מחיקה והוספה של קטעים

אלו אמנם כמה הגדרות לעבודת עריכת תוכן, אך האמת שאין לזה גבול ברור, ובכל עבודה העריכה תשתנה על פי הרמה הקיימת ועל פי התוצאה הראויה.

למה צריך עריכה לשונית

יש הרבה אנשים המשוכנעים ובטוחים שסגנון הכתיבה שלהם ברור, מובן וקולח ועריכת ספרים, היא ממש לא משהו שמדבר אליהם. אבל הם טועים… ישנו אפקט מעניין שאנו נתקלים בו רבות, לפיו אדם שיודע לכתוב היטב מעדיף שעל התוכן שלו יעבור עורך מקצועי לעריכת תוכן או לפחות מגיה מיומן, אך אדם שכותב פחות טוב מטבעו – דווקא הוא יראה צורך פחות במתן החומר לעריכה מקצועית. מסתבר שהכל עניין של מודעות, ואנו מצדנו מאפשרים ללקוח לזרום על פי נטיות לבו.

ברם, חשוב לדעת כי אין הרבה אנשים שב-א-מ-ת יודעים לכתוב יפה.

יש הרבה שכותבים ברמה סבירה ומספקת וללא שגיאות, אך מעטים יודעים להוציא תחת ידיהם טקסט ברמה גבוהה. ידיעה זו חשובה לאור העובדה שהצלחת הספר תלויה במידה רבה בסגנון העריכה, האם הוא מובן, ברור, קולח וחי.

התייעצו על כך עם עורך תוכן מקצועי ובדקו:

  1. הכתיבה שלכם תקנית מבחינה לשונית ותחבירית?
  2. הכתיבה שלכם מעניינת? מובנת? סוחפת?
  3. הכתיבה שלכם מסודרת ומאורגנת מספיק?

תמיד כדאי לשאול לדעה אובייקטיבית, ולבחון אופציה של עריכה ספרותית מקצועית. ולפחות – ייעוץ מקצועי על עריכת תוכן. במידת הצורך תוכלו לפנות אל המומחים שלנו ולהתייעץ ללא תשלום וללא התחייבות.

 

עריכה ספרותית
עריכת טקסט ידנית

סוגים שונים של עריכה לשונית

יש סוגים רבים ושונים של עריכת תוכן, המשתנים לפי סוג הטקסט ומטרתו, ולמעשה – לפי ענפי הכתיבה השונים (מסודר לפי א'-ב');

  • ביוגרפיה – בתחום זה נדרש אדם עם יכולת ספרותית, אשר ידע לשלב בין ציון מכלול נתונים מדויק אך לא מלא, לבין הוספת רוח חיה והווי לספר ולדמויותיו.
  • ילדים – לא כל אחד יודע אלו מילים יעשו את העבודה, ויתנו את הטון המתוק והחייכני לספר, ומה הילדים יאהבו ממבט ראשון, עוד על הוצאת ספרי ילדים.
  • מחקר – לתחום זה נדרש אדם עם רקע אקדמאי, הבקיא בכללי הכתיבה המדעית והמקצועית, זאת מלבד עצם יכולת הכתיבה הנאותה והתקנית. עריכתו תבוא לידי ביטוי בחידוד נקודות, בניסוח מדויק, בהבאה נכונה של ציטוטים ומקורות ועוד.
  • עיון – זהו התחום המורכב והמאתגר מכולם, היות ובו נדרש שילוב של דיוק מקסימלי בכל כללי הלשון והתחביר לצד הבנה וראייה היקפית של החומר והיכרות עם התכנים המדוברים.
  • פרוזה – מובן שהעורך יזדקק ליכולת טובה של ניתוח ותיאור דמויות ומצבים, יצירת אווירה וראייה היקפית על מכלול העלילה.
  • תורני – בתחום התורני לבדו ישנם כמה וכמה ענפים; ישנה עריכה עיונית-הלכתית המצריכה אחריות ודיוק בפרטים וכמובן – ניסוח תלמודי-הלכתי בנגיעות ארמית וראשי תיבות מקובלים, ישנה עריכה מוסרית הנכתבת בעברית אך משתמשת במילים ובפעלים המוכרים רק ל"מי שבא משם" וישנם סוגים רבים נוספים של כתיבה בתחום זה.
  • תוכן – רשימה זו מתמקדת בעיקר בעריכה לשונית, אך חשוב לדעת שיש אנשים שמומחים בעריכת תוכן, בראייה היקפית של הטקסט ובהבנת הסדר הראוי של הדברים. על פי רוב זוהי העריכה היקרה ביותר, כיון שהיא דורשת כשרון רב, מקצועיות וניסיון.
  • תוכן ויזואלי – אולי תתפלא לשמוע, אך גם לתוכן לא כתוב יש עורכים מקצועיים. איזה תמונות לשים? האם הן נכונות? האם הן מתאימות? איזו שפה גרפית תתאים לסגנון? חלק מההחלטות נתונות למעצב בשלב הבא של ההוצאה לאור, אך ברמה הרעיונית יותר ניתן להתייעץ עם עורך תוכן ויזואלי. מקובל לעשות זאת בעיקר בפרויקטים גדולים ומורכבים ופחות בספרים רגילים.

בכל אחד מהתחומים שהוזכרו ושלא הוזכרו, ישנן רמות שונות של עריכה תוכן והתערבות בתוכן. עריכה ברמת המילה (שגיאות כתיב וכו') זהה אצל כולם, אך ברמת המשפט וכל שכן הרעיון – כמספר העורכים מספר הסגנונות.

כמובן שמומחיות עורך התוכן היא לא רק לשכתב חומר בצורה מושכת ומקצועית, אלא גם 'להיכנס' לראשו של המחבר, להבין את הלך רוחו ולהתאים את עצמו לסגנונו המדויק בכדי שהתוצאה הסופית תתאם את אופי החיבור והמחבר.

כמה עולה עריכה לשונית לספר?

למרות זאת, ישנם מחירים כלליים בשוק שניתן להצביע עליהם, ובכל הנוגע לנושא עריכה לשונית מחיר העריכה תלוי גם במספר שיטות תמחור נפוצות.

נציג להלן את שיטות התמחור לעריכת טקסט ועריכה לשונית, בכדי להקל עליכם להשוות ולבחון עלויות מול תועלת;

  1. לפי שעת עבודה.
  2. מחיר קבלני לעריכת קובץ ספציפי על כל תוכנו.
  3. לפי מילה בודדת (מקובל בעבודות קטנות).
  4. לפי יחי' של 100 מילים.
  5. לפי "עמוד" = 250 מילים.
  6. לפי 1000 תווים.
  7. לפי "קובץ" = 10,000 תווים.
  8. לפי "גיליון דפוס" = 24,000 תווים.

שיטות התמחור הפופולריות הן בעיקר המודגשות – עמוד וגיליון דפוס, אך כל אחת מהנ"ל עשויה להיות השיטה שבה ישתמש מציע השירות שלכם.

עומדים להוציא ספר לאור? יש לנו מה להציע!

כמובן, פעמים רבות ניתן להגיע להצעת מחיר כולל וסופי על הכל, לפי כמות מוגדרת של טקסט. קל וחומר כשמדובר בעריכת מסמך בודד.

כמה עולה עריכת תוכן?

אין מחיר לעריכת תוכן.

לא שייך לקבוע לכך מחירון כיון שהמחיר משתנה מאוד לפי רמת הקושי ואורך העבודה.

לכן בכל מקום עבודה רציני הצעת מחיר רשמית תקבלו רק אחרי שתשלחו דוגמא מהחומר, ועורך התוכן יראה מה עומד לפניו ויבין לאיזו רמה תרצו להגיע.

בכל מקרה, תוכל להתייעץ עם המומחים שלנו לעריכת תוכן גם לגבי סגנון ורמת העריכה הנדרשים, וכך להגיע אל העורך שמתאים בדיוק לצרכיך.

אגב, אם אתם רוצים לדעת כמה זמן לוקחת עריכה לשונית או עריכת תוכן לספר, כנסו למאמר הזה

מה אנחנו מציעים בעריכת טקסט?

אצלנו תוכלו ליהנות משירות עריכה מצוות עורכים מיומן ומקצועי, המכיל מספר עורכים שכל אחד מהם מומחה בתחומו שלו, עבור עריכת תוכן, עריכה אקדמאית, עריכה ספרותית, תורנית ועוד.

לצידם אנו מעסיקים גם עורכים מתחילים [אך לא חובבנים כמובן], בכדי לספק שירותי עריכת תוכן, עריכה לשונית והגהה לספר במחיר זול יותר, למעוניינים בכך.

בכל מקרה, כשתפנו אלינו תזכו לייעוץ מקצועי ומקיף בתחום, שיסייע לכם להחליט האם אתם זקוקים לעריכת טקסט מקצועית, מאיזה סוג ובאיזו רמה – ללא התחייבות וללא תוספת תשלום.

פשוט רוצו על זה!

חדש! צרפו ושלחו את הקובץ שלכם להתרשמות שלנו!

רוצים מחיר מדויק בשבילכם לעריכת טקסט? שלחו לנו כעת באמצעות הטופס הבא את הטקסט (או דוגמה מייצגת ממנו), כתבו מה הכמות שאתם רוצים לערוך, וקבלו הצעת מחיר ישירות למייל!

אז תכל'ס, מה יצא לנו:

כאשר מגישים טקסט לקוראים, חובה לוודא שהוא מכבד אתכם וכתוב כמו שצריך. איך נדע אם הוא זקוק לעורך מקצועי או שאנו יודעים לכתוב בכוחות עצמנו? באמצעות הטיפים שהענקנו בעמוד הזה. 

כי שהוסבר כאן בהרחבה, המחיר לעריכה לשונית לספר ולטקסט נקבע על פי שני פרמטרים: 1. רמת הטקסט הנוכחית, 2. הרמה שאליה רוצים להביא אותו. 

אהבתם? תנו לייק!

רוצים לברר פרטים נוספים? דברו איתנו!

עומדים לקראת הוצאת ספר? כדאי לכם לקרוא את המאמרים האלה:

הוצאת ספר לאור - בשביל מה הוצאה לאור טקסט רץ הוצאת ספרים

הוצאת ספר לאור – בשביל מה?

למה אנשים מוציאים ספרים לאור? בשביל מה? מה המטרה בהוצאת ספר? מה הסיבות להוציא ספר? כדאי להביט לאמת בעיניים ולדאוג לתשובה מדויקת, לפני שאתם יוצאים לערפל בלי אורות…

קרא עוד »
0
    0
    עגלת הקניות שלך
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות המוצרים

    !

    7 טעויות נפוצות
    בהוצאה לאור של ספר

    קבלו מדריך שיחסוך לכם הרבה כסף ועגמת-נפש!

    תודה!

    אנו נשלח למייל שלך את המדריך בהקדם.
    המשך גלישה מהנה :) 

    דילוג לתוכן