הוצאת ספר לאור זהו צעד משמעותי. מתבקש לעצור ולשאול - בשביל מה? מה המטרה? למה אתם עושים את זה? כדאי שתהיה לכם תשובה מדויקת, לפני שאתם יוצאים לדרך...

זמן קריאה: 3 דקות

הוצאת ספר לאור - בשביל מה הוצאה לאור טקסט רץ הוצאת ספרים
קרדיט: freepik.com

מהי המטרה של הוצאת ספר לאור?

הוצאת ספר לאור זהו תהליך מורכב ובעל משמעות הדורש השקעה. השאלה הראשונה והבסיסית בהוצאת ספר, היא מה המטרה בהוצאת הספר לאור?

האמת – יש שאלה ראשונה ובסיסית יותר; מה זה ספר?

כמובן. ספר הוא קובץ מידע, שנכתב (ועוצב) ונכרך יחד. בנוסף, הוא שוכפל לעותקים רבים משום שיוצר או מגיש המידע סבור היה שאנשים רבים יגלו בו עניין.

וכאן אנו שבים לשאלה הראשונה, למה? למה להוציא ספר? מה המטרה בביצוע כל הפעולות הללו שעולות כסף ודורשות זמן?

זה אולי נשמע פתטי, אך מתברר שמחברים רבים מתקשים להגדיר במדויק את התשובה לשאלה – מה מטרתך בהוצאת הספר! בשביל מה אתה מוציא ספר?

ספר = חידוש לעולם

ברור ומוסכם שאדם שמוציא ספר – בא לחדש משהו, להוסיף משהו לעולם. אחרת – לשם מה הוא עושה זאת?

רוצים הצעה להוצאת ספר לאור? השאירו פרטים ונחזור אליכם!

ברם, אין הכוונה בהכרח לתוכן חדש, אלא לחידוש בעצם הפקת הספר, חידוש שיצדיק את ההשקעה המרובה בהוצאת הספר לאור.

'משהו חדש' יכול להתפרש בהרבה צורות;

  • תזה חדשה, שיטה או מתודה שברצונכם להציג
  • פרספקטיבה על נושא מסוים שנועד לעורר מודעות או לשכנע
  • סיפור עם מסר שברצונכם להעביר
  • מידע ששיתופו יכול להעשיר אתכם בכסף חדש
  • חידוש של ספר ישן
  • תרגום של ספר בשפה אחת לשפה אחרת – חדשה
  • ועוד ועוד..

בכל מקרה, עליכם לבחון היטב שבספר שלכם יש חידוש מסוים, שאם לא כן – הוא לא יעניין ולא יימכר, וחבל על כוחותיכם, זמנכם וכספכם.

למה חשובה מטרה בהוצאת ספר?

כשאתם יוצאים לדרך, בתחילת כתיבת הספר (או אחרי, לעולם לא מאוחר) עליכם לשבת ולהגדיר במדויק, אפשרי גם בכתב – מה המטרה בהוצאת הספר. מה החידוש בו.

הגדרת המטרה בהוצאת הספר חשובה עד מאוד, כדי שתדעו כיצד להתנהל לאורך שלבי ההפקה!

באופן כללי אפשר לחלק את מטרות הוצאת הספר לשתי קטגוריות בסיסיות; מטרה ערכית ומטרה מסחרית.

הוצאת ספר לאור מטעמים ערכיים

סופרים רבים מוציאים את ספריהם, לא כפונקציה מסחרית שנועדה לתת להן רווח, אלא מטעמים ערכיים, מוסריים, מצפוניים ועוד.

כמובן! גם מי שמוציא מטעמים ערכיים, זכותו המלאה להרוויח ביושר כסף מספריו, אדרבה! אך כוונתנו היא שהרווח הוא לא מטרתו העיקרית.

יש שרוצים להשפיע על החברה, יש שרוצים לחשוף את דעתם, יש שרוצים להעניק לציבור הזדמנות ליהנות מפרי ידיהם, יש שחפצים בהנצחה של אחרים או של עצמם ועוד ועוד.

כאשר מטרת הוצאת הספר היא מטרה ערכית – המחבר יכול להרשות לעצמו להשקיע גם בפרטים שלא בטוח שיקדמו מכירות, או שהרווח מהם יכסה את העלות, אלא בעיקר יכבדו את הספר ויגרמו להוקרה שלו.

למשל, מחבר שחולם על השבחת דפוס מסוימת – נניח הבלטה פיזית של הטקסט על הכריכה.

אם המטרה היא ערכית וההוצאה לא יקרה מדי – הוא יוכל לעשות זאת, גם אם לא בטוח שזה ספציפית יקדם מכירות ברמה שתכסה את ההוצאה הזו.

שהרי מטרתו שהספר ייראה טוב, יפתה את הקורא הפוטנציאלי לרכוש או לקרוא אותו וישיג את מטרתו.

הוצאת ספר לאור מטעמים מסחריים

לעומת זאת, אם מטרת הוצאת הספר לאור היא מסחרית – כל התהליך יהיה מחושב הרבה יותר, כל הוצאה תיבדק האם היא תכסה את עצמה ותקדם מכירות, והכל יהיה ממוקד בכדי להשיג את המטרה.

למשל, בהפקה מסחרית – לא תבוצע השבחת דפוס שלא תקדם בבירור את מכירות הספר ברמה שהרווח יהיה גבוה יותר מההוצאה.

אם יש למחבר כסף להשקיע – הוא ישמור אותו לפרסום הספר ולשיווקו.

מי קהל היעד של הספר?

בשלב הבא, חשוב להגדיר במדויק עבור מי מוציאים את הספר לאור.

קהל היעד של הספר חשוב מאוד לצורך החלטות נבונות ויעילות בשלב ההפקה. האם קהל היעד הוא צעירים? מבוגרים? נשים? גברים? דתיים? חילוניים? ועוד ועוד…

פעמים וקהל היעד מוגדר מאוד, ופעמים והוא מטושטש וצריך לחשוב על התשובה. לא מן הנמנע כי יהיו מספר קהלי יעד לאותו ספר!

הכרת קהל היעד ואפיון מקצועי שלו, יסייעו להגיש את הספר בצורה שתתאים למטרתו, תהפוך את השפעתו ומכירותיו לאפקטיביות יותר, והוצאת הספר תצדיק את עצמה.

לפי הגדרת קהל היעד נחליט על סגנון הכתיבה, עיצוב הכריכה, העימוד, סוג הנייר ושאר מרכיבי ההפקה.

קרדיט תמונה ראשית: freepik.com

 

כמה עולה להוציא ספר מחיר מחירון הוצאת ספרים טקסט רץ הוצאה לאור

כמה עולה להוציא ספר לאור?

כמה עולה להוציא ספר? מה המחירים להוצאת ספרים? איך אפשר לדעת כמה יעלה להפיק את הספר שלכם? לשאלות הללו – יש הרבה תשובות. חלקן נכונות. 

קרא עוד »
העתק שמש

העתק שמש – מה זה? למה זה?

העתק שמש. מילת קסם מקצועית שכמו כל מונח מקצועי – מבלבלת ומבהירה שאינכם יודעים כלום. אז זהו, שזה ממש פשוט! קבלו הסבר קצר ובהיר על המושג, על תפקידו ועל מה שאתם צריכים לעשות איתו.

קרא עוד »
איך בוחרים שם לספר - טקסט רץ הוצאה לאור

איך בוחרים שם לספר?

איך בוחרים שם לספר? שם ארוך או קצר? שם מאפיין או מסקרן? איך אפשר להעיף מכירות רק בגלל שם לספר? סדרת טיפים קצרים שתסייע לכם לבחור שם בקלות!

קרא עוד »

אהבתם? תנו לייק!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב print

רוצים לדבר איתנו? (אנחנו נשמח מאוד!)

רוצים לקרוא עוד?

העתק שמש

העתק שמש – מה זה? למה זה?

העתק שמש. מילת קסם מקצועית שכמו כל מונח מקצועי – מבלבלת ומבהירה שאינכם יודעים כלום. אז זהו, שזה ממש פשוט! קבלו הסבר קצר ובהיר על המושג, על תפקידו ועל מה שאתם צריכים לעשות איתו.

קרא עוד »
באיך לא לפרסם ספר חינם פרסום ספרים באמצעות ספאם ברשימת מיילאיך לא לפרסם ספר חינם פרסום ספרים באמצעות ספאם ברשימת מייל

פרסום ספרים חינם דרך ספאם

גם אתם מקבלים מדי פעם הודעות ספאם ופרסום למייל שלכם? מה הבעיה? מכינים הודעה, מכניסים נמענים וברגע אחד – קלאק! פרסמתם חינם למאות אנשים! חשבתם על זה? יופי. כדאי שתחשבו שוב…

קרא עוד »
עימוד תורני לספר קודש, עיצוב לספרי קודש סוגים שונים - טקסט רץ

עימוד תורני לספרי קודש

עימוד תורני לספר קודש – במה הוא שונה? איך עושים אותו? מדוע הוא מבוצע דווקא בתוכנת תג? מה האתגר ביצירת קובץ 'רב-טקסט'? מדוע 'צורת הדף' לא תשתנה לעולם?​

קרא עוד »
איך בוחרים שם לספר - טקסט רץ הוצאה לאור

איך בוחרים שם לספר?

איך בוחרים שם לספר? שם ארוך או קצר? שם מאפיין או מסקרן? איך אפשר להעיף מכירות רק בגלל שם לספר? סדרת טיפים קצרים שתסייע לכם לבחור שם בקלות!

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד

!

7 טעויות נפוצות
בהוצאה לאור של ספר

קבלו למייל שלכם מדריך קצר שיחסוך לכם הרבה כסף ועגמת-נפש!

סל הקניות שלך ריק כרגע.

חזור לחנות

תודה!

אנו נשלח למייל שלך את המדריך בהקדם.
המשך גלישה מהנה :) 

דילוג לתוכן