
חלוקת הז'אנרים (סוגות) בספרות העברית
איך יודעים כיצד לסווג ספר? מתי ספר נקרא פרוזה, מתי מותחן, מתי סיפורת ומתי יעץ? מה ההבדלים בין ביוגרפיה, מונוגרפיה ואוטוביוגרפיה? בואו נעשה סדר, אחת
אתם כבר אחרי שלב עיצוב כריכות, ביצעתם הגהה ואפילו עימוד לספרים זה כבר מאחוריכם.
מזל טוב! בשעה טובה הספר שלכם יצא לאור והוא מונח על השולחן לפניכם.
כעת אתם תוהים כיצד לפרסם אותו? אנו יכולים לסייע לכם! בואו לקרוא על פרסום ספרים, איך עושים את זה, איך אסור לעשות את זה וגם – מה אנחנו מציעים!
הדבר הראשון שעושים בפרסום ספר, ולמעשה – בכל פרסום שהוא, זה הגדרת קהל יעד. מי קהל היעד של הספר? את מי הוא עשוי לעניין? כיצד מביאים את הספר אל המטרה שלו? הפרסום יתמקד בקהל היעד המוגדר, אחרת – הוא לא יהיה אפקטיבי.
קורה שישנם מספר קהלי יעד לספר אחד, ואז יש ליצור סדרי עדיפויות, האם משקיעים רק בקהל היעד המועדף יותר או גם באחרים, ואם כן כמה-כמה.
חשוב מאוד להגדיר מראש בשקלול עלויות הספר גם תקציב שאותו אתם יכולים או מוכנים להשקיע בפרסום הספר. התקציב משנה מאוד את התמונה, וישפיע על אופני הפרסום השונים.
לפעמים עדיף מודעה קטנה במקומות רבים יותר, ולפעמים עדיף שלט חוצות אחד ענק במקום מרכזי. הכל שאלה של קהלי יעד, מטרות ותקציב.
בשלב הזה כדאי מאוד להתייעץ עם מישהו מומחה ומנוסה (בדרך כלל המו"ל שלכם מכיר את התמונה היטב), שיסייע לכם להגדיר את התקציב הרצוי, ובמיוחד: לעשות בו שימוש ראוי ואפקטיבי במידת האפשר.
כתבנו מאמר מיוחד על פרסום ספרים חינם דרך ספאם, שיבהיר לכם מדוע אסור, לא כדאי ולא משתלם לפרסם את הספר שלכם בצורה כזו.
עם זאת, יש דרכים נפלאות ממש לפרסום ספרים בחינם או בעלות נמוכה מאוד, אבל בואו לא נגלה את כל הסודות ביום אחד 🙂
ישנם כיום אינספור ערוצי פרסום אפשריים בפרינט ובדיגיטל.
בפרינט: שלטי חוצות, לוחות מודעות, מודעות פיראטיות, פלאיירים, עיתונים יומיים, מגזינים, כתבי עת ועוד ועוד.
בדיגיטל: אתרי אינטרנט, אתרי חדשות, ניוזלטרים, תכניות תרבות, כתבות ממומנות ועוד ועוד עד להקמת אתר מיוחד לשיווק הספר.
בשתי הערוצים הללו, כדאי מאוד מאוד להתייעץ עם איש מקצוע, כדי לא לשפוך כסף רב שלא יהיה אפקטיבי דיו.
במקרים מסוימים ובספרים שמתאימים לכך, ניתן להשקיע בעריכת קליפ פרומו מיוחד לספר, שיסייע בקידום המכירות שלו. מקובל לעשות זאת בספרים שיש להם פוטנציאל מכירה גדול במיוחד.
ממש לאחרונה הוצאנו לאור את הספר 222 שנים למפגש, ספר מרתק שבדרכו הבטוחה להפוך לרב מכר, ולכן הופק עבורו קליפ מרהיב ומושקע במיוחד (תגבירו שמע, שווה!):
איך יודעים כיצד לסווג ספר? מתי ספר נקרא פרוזה, מתי מותחן, מתי סיפורת ומתי יעץ? מה ההבדלים בין ביוגרפיה, מונוגרפיה ואוטוביוגרפיה? בואו נעשה סדר, אחת
בקטע פיקנטי, קבלו את שיאי גינס בספרים העולמיים: הספר הנמכר ביותר, הספר היקר ביותר, הגדול ביותר, העתיק ביותר, הקטן ביותר ועוד! בואו נגיע לשיא! זמן
כמה סגנונות שירה יש? כמה מבנים יש? מה מבדיל בין סגנון למבנה? מהם אמצעים אומנותיים בשירה? פתחו לעצמכם את הדרך לעולם שלא נגמר.
עומדים לפני עימוד ספר? הנה לכם חמישה כללי זהב, שיחסכו לכם זמן וכסף, ויסייעו לכם להגיע לתוצאה טובה יותר ולעימוד מקצועי יותר, בפחות מאמץ!
רוצה להוציא ספר שירים לאור? כדאי לקרוא קצת על המונח שירה, על מושגי היסוד, ובעיקר – על מה שיהפוך אותך למשורר טוב? וגם – איך
העתק שמש. מילת קסם מקצועית שכמו כל מונח מקצועי – מבלבלת ומבהירה שאינכם יודעים כלום. אז זהו, שזה ממש פשוט! קבלו הסבר קצר ובהיר על המושג, על תפקידו ועל מה שאתם צריכים לעשות איתו.
כמה טונות נייר נכנסים לקלפיות בפועל? וכמה הולכים על כל המערכה? מה כוללת ערכת קלפי? ומי זורק 100,000 ק"ג נייר לזבל? קבלו את הבחירות מזווית
חשבתם שאתם מכירים את תוכנת וורד? אז חשבתם. מתברר שרובנו לא ממש מכירים פונקציות נוחות וטובות מאוד שיש בתוכנה, ואם אתם עובדים על וורד – כדאי מאוד שתכירו את הטיפים הבאים…
גם אתם מקבלים מדי פעם הודעות ספאם ופרסום למייל שלכם? מה הבעיה? מכינים הודעה, מכניסים נמענים וברגע אחד – קלאק! פרסמתם חינם למאות אנשים! חשבתם על זה? יופי. כדאי שתחשבו שוב…
מתלבטים אם תספיקו להוציא את הספר בזמן? רוצים לדעת תוך כמה זמן תסיימו את התהליך? בואו לגלות כמה זמן לוקח להוציא ספר לאור, עם פירוט מלא על כל שלב בתהליך הוצאת הספר!
!
קבלו למייל שלכם מדריך קצר שיחסוך לכם הרבה כסף ועגמת-נפש!
אנו נשלח למייל שלך את המדריך בהקדם.
המשך גלישה מהנה :)