
חנויות הספרים היפות בעולם מול הקורונה
כיצד מתמודדות חנויות הספרים היפות והגדולות בעולם מול הקורונה? מי מצרפת חפץ בלתי צפוי לספרים? מי השכירה את שטחה לאירועים ומי סגרה את שעריה?
אתם כבר אחרי שלב עיצוב כריכות, ביצעתם הגהה ואפילו עימוד לספרים זה כבר מאחוריכם.
מזל טוב! בשעה טובה הספר שלכם יצא לאור והוא מונח על השולחן לפניכם.
כעת אתם תוהים כיצד לפרסם אותו? אנו יכולים לסייע לכם! בואו לקרוא על פרסום ספרים, איך עושים את זה, איך אסור לעשות את זה וגם – מה אנחנו מציעים!
הדבר הראשון שעושים בפרסום ספר, ולמעשה – בכל פרסום שהוא, זה הגדרת קהל יעד. מי קהל היעד של הספר? את מי הוא עשוי לעניין? כיצד מביאים את הספר אל המטרה שלו? הפרסום יתמקד בקהל היעד המוגדר, אחרת – הוא לא יהיה אפקטיבי.
קורה שישנם מספר קהלי יעד לספר אחד, ואז יש ליצור סדרי עדיפויות, האם משקיעים רק בקהל היעד המועדף יותר או גם באחרים, ואם כן כמה-כמה.
חשוב מאוד להגדיר מראש בשקלול עלויות הספר גם תקציב שאותו אתם יכולים או מוכנים להשקיע בפרסום הספר. התקציב משנה מאוד את התמונה, וישפיע על אופני הפרסום השונים.
לפעמים עדיף מודעה קטנה במקומות רבים יותר, ולפעמים עדיף שלט חוצות אחד ענק במקום מרכזי. הכל שאלה של קהלי יעד, מטרות ותקציב.
בשלב הזה כדאי מאוד להתייעץ עם מישהו מומחה ומנוסה (בדרך כלל המו"ל שלכם מכיר את התמונה היטב), שיסייע לכם להגדיר את התקציב הרצוי, ובמיוחד: לעשות בו שימוש ראוי ואפקטיבי במידת האפשר.
כתבנו מאמר מיוחד על פרסום ספרים חינם דרך ספאם, שיבהיר לכם מדוע אסור, לא כדאי ולא משתלם לפרסם את הספר שלכם בצורה כזו.
עם זאת, יש דרכים נפלאות ממש לפרסום ספרים בחינם או בעלות נמוכה מאוד, אבל בואו לא נגלה את כל הסודות ביום אחד 🙂
ישנם כיום אינספור ערוצי פרסום אפשריים בפרינט ובדיגיטל.
בפרינט: שלטי חוצות, לוחות מודעות, מודעות פיראטיות, פלאיירים, עיתונים יומיים, מגזינים, כתבי עת ועוד ועוד.
בדיגיטל: אתרי אינטרנט, אתרי חדשות, ניוזלטרים, תכניות תרבות, כתבות ממומנות ועוד ועוד עד להקמת אתר מיוחד לשיווק הספר.
בשתי הערוצים הללו, כדאי מאוד מאוד להתייעץ עם איש מקצוע, כדי לא לשפוך כסף רב שלא יהיה אפקטיבי דיו.
במקרים מסוימים ובספרים שמתאימים לכך, ניתן להשקיע בעריכת קליפ פרומו מיוחד לספר, שיסייע בקידום המכירות שלו. מקובל לעשות זאת בספרים שיש להם פוטנציאל מכירה גדול במיוחד.
ממש לאחרונה הוצאנו לאור את הספר 222 שנים למפגש, ספר מרתק שבדרכו הבטוחה להפוך לרב מכר, ולכן הופק עבורו קליפ מרהיב ומושקע במיוחד (תגבירו שמע, שווה!):
כיצד מתמודדות חנויות הספרים היפות והגדולות בעולם מול הקורונה? מי מצרפת חפץ בלתי צפוי לספרים? מי השכירה את שטחה לאירועים ומי סגרה את שעריה?
הגהה לספרים – משהו שחובה לעשות או רק המלצה? מהי בעצם עבודת המגיה? מה ההבדל בין מגיה לעורך? מתי כדאי לוותר על הגהה מקצועית? קבלו מאמר שדורש הגהה…
דאנאקוד? מסת"ב? סריקה מהירה של הטור הבא – תעזור לכם להבין את כל מה שאתם צריכים לדעת על הברקודים האלו מגב הספר, ואולי אפילו ליצור לעצמכם דאנאקוד…
איך היו מכינים כריכות לספרים בימים עברו? מדוע כריכות לספרי נצרות היו חייבות בגניזה? איזה אוצרות גילו בתוככי הכריכות? פנו לעצמכם רגע של יודאיקה והיסטוריה מרתקת!
חשבתם שאתם מכירים את תוכנת וורד? אז חשבתם. מתברר שרובנו לא ממש מכירים פונקציות נוחות וטובות מאוד שיש בתוכנה, ואם אתם עובדים על וורד – כדאי מאוד שתכירו את הטיפים הבאים…
רב מכר – מה ההגדרה? מה הופך ספר לרב מכר? מהי כמות העותקים שצריך למכור בשביל להיחשב לרב מכר? איך יודעים אם הספר שלנו יהיה מטאור? ואיך אפשר לכתוב ספר כזה?
איך כותבים ספר? זה דומה להלחנת שירים? לציור אינטואיטיבי או לבנייה לפי תכנית אדריכלית? האם יש דרך מקצועית ונכונה יותר לחקוק מידע עלי ספר? מאמר שישנה את הספר שלכם…
עומדים לפני עימוד ספר? הנה לכם חמישה כללי זהב, שיחסכו לכם זמן וכסף, ויסייעו לכם להגיע לתוצאה טובה יותר ולעימוד מקצועי יותר, בפחות מאמץ!
היי חברים! לאור המצב השורר בארץ, ולאור התיירים הקטנטנים והלא-כל-כך נחמדים שבאו מסין לבקר והתנחלו כאן, החלטנו לעזור לכם להשיג חמצן, כלומר – חומרי קריאה.
הוצאת ספר לאור זהו צעד משמעותי. מתבקש לעצור ולשאול – בשביל מה? מה המטרה? למה אתם עושים את זה? כדאי שתהיה לכם תשובה מדויקת, לפני שאתם יוצאים לדרך…
*הרשתות החברתיות מנוהלות על ידי 'תפוקה בדיגיטל – ניהול נכסים באינטרנט'
!
קבלו למייל שלכם מדריך קצר שיחסוך לכם הרבה כסף ועגמת-נפש!
אנו נשלח למייל שלך את המדריך בהקדם.
המשך גלישה מהנה :)