איך מפרסמים ספר בצורה אפקטיבית?

איך מפרסמים ספר בצורה אפקטיבית ונכונה? האם ומתי נכון לפרסם ספרים בעיתונות המודפסת? ומה לגבי שיווק ברשת ובניו-מדיה? לפני שאתם מפרסמים ספר - תקראו את זה.
איך מפרסמים ספרים בדרך נכונה ואפקטיבית

שלום חברים!

בפוסט הבא נדון בשאלה שמעסיקה כל מוציא ספר כמעט; איך מפרסמים את הספר?

פרסום של ספר זו סוגיה מורכבת.

מצד אחד – ברוב המקרים ספר אינו מייצר די רווחים כדי לצאת בקמפיין פרסום מאסיבי, ובחלק גדול מהמקרים המכירות בקושי מכסות את עלות הוצאת הספר.

מצד שני – אם לא נפרסם, איך נמכור?…

פרסום באמצעות ספאם

הקונפליקט הנ"ל, מוביל הרבה מחברים לחפש אחרי דרכי פרסום חינמיות, כמו למשל רשימות ספאם. לכאורה מה הבעיה, יוצרים מייל חדש, ממענים אותו לכל אנשי הקשר שלנו, ואולי לעוד כמה אנשי קשר שהשגנו בדרכים אחרות, לוחצים שלח והופ – פרסמנו את הספר לכמה מאות אנשים. לא?

אז זהו שלא, ועל זה כתבנו מאמר מיוחד תחת הכותרת "פרסום ספרים חינם באמצעות ספאם".

במאמר הבא נדון בדרכי פרסום קונבנציונאליות יותר.

פרסום ספר בעיתונים

הגם שהעיתונות המודפסת אינה פופולרית כמו פעם, עדיין לפרסום ספר בעיתונות יש משמעות. וזאת משום שקהל היעד של העיתונים הוא, ובכן, אנשים שקוראים טקסטים מודפסים.

לפיכך פרסום במדיה הזו הוא נכון ברמה העקרונית.

ולמה רק ברמה העקרונית? משום שזה תלוי מאוד איזה ספר, באיזה עיתון וכמובן גם – באיזו צורה בעיתון.

ככל שמדובר על שטחי פרסום בעיתונות, במקרים רבים זה אפקטיבי אך העלויות הן גבוהות, ונדרש מוציא לאור מנוסה שידע כדי ניתן להוזיל אותן במגוון טכניקות.

סיקור ספרים בטורים בעיתונות

בעיתונות המודפסת, בכלל המגזרים, ישנם מדורים רבים המסקרים ספרים חדשים. בכל עיתון הדרך להגעה אל המדור היא שונה, ונדרש מישהו שבקיא בתחום כדי לדעת כיצד לפרסם בכל אחד מהמדורים.

יש מדורים שהם בתשלום, יש מדורים חינמיים ובעיתונים מסוימים יש כללים נוספים.

מעבר לעצם פרסום הכתבה, עליכם לחשוב על התוכן שלה כך שישקף נכונה את הספר וידבר לקהל הקונים הפוטנציאלי. כדי להתייעץ עם בעלי ידע וניסיון כדי להחליט מה לרשום, איך לרשום ואיך להפוך את הכתבה לכלי שיווקי ומוכר.

רוצים הצעה להוצאת ספר לאור? השאירו פרטים ונחזור אליכם!

שיווק ברשת – ניו מדיה

כיום יותר מתמיד, האינטרנט מהווה ערוץ התקשורת המרכזי בין אנשים לחבריהם. משכך, שיווק מחושב ברשת עשוי להיות השיווק הנכון והאיכותי ביותר.

הבעיה שמומחי שיווק ומשרדי פרסום בתחום הדיגיטל, בדרך כלל דורשים סכומים גבוהים שעשויים לעלות על מחיר הפקת הספר כולו, ואין שום התחייבות שההוצאה תכסה את עצמה. ברוב המקרים – היא בפירוש לא תכסה.

אז מה עושים?

מתברר שיש לכך פתרונות שיווק מעולים, שאותם אנו מציעים ללקוחות שהוציאו את ספרם דרכנו. אבל – לא נוכל לגלות את כל הסודות ביום אחד 🙂

מעניין אתכם? דברו איתנו!

הצורה הנכונה לפרסום ספר

הצורה הנכונה לפרסום ספר

כללו של דבר, פרסום ספר זוהי פעולה רגישה ומדויקת יותר מאשר פרסום מוצרים אחרים, וזאת בשל היקף המכירות והעלויות המוגבל שלו בדרך כלל.

לפיכך חשוב מאוד לטכס עצה ולחשב את קמפיין פרסום הספר בצורה נכונה, תוך התאמה מלאה לפוטנציאל המכירות של הספר ממבט אובייקטיבי.

במידה ואינכם בטוחים כמה להשקיע, איך להשקיע וכיצד לבצע זאת – תמיד כדאי להתייעץ עם גורם מומחה ומנוסה בפרסום ספרים דווקא, שיוכל לסייע לכם לפרסם את ספריכם בצורה הנכונה והמדויקת ביותר.

חשיבות הנראות בשיווק

חשוב להבין שספר שמטרתו להימכר לכלל הציבור וידרוש קמפיין פרסום לספר, יש השפעה מכרעת לנראות שלו, לעיצוב הכריכה ולעימוד פנים הספר.

אנו קובלים על כך רבות שספר איכותי יכול להינזק במכירות שלו, רק בגלל כריכה לא מספיק מושקעת.

ברם, במידה מסוימת יש בכך היגיון, משום שהורגלנו שמוצרים איכותיים – משקיעים גם באריזה החיצונית שלהם, ומוצרים 'זולים' – בדרך כלל עטופים באריזה זולה תואמת.

בואו נודה שהאריזות של מוצרי המזון מהמותגים המובילים, והיקרים, נראות בדרך כלל טוב יותר. הלא כן?

מסיבה זו, ספר מוקע ואיכותי מאוד, שדווקא בכריכה בחר המחבר לחסוך – עלול להיפגע משמעותית בתהליכי המכירה שלו, היות ואנשים לא יגלו בו עניין.

לעומת זאת, ספר שבו השקיעו בכריכה שלו, יוכל להסתייע בה לצורך קידום מכירות, ובמקרים מסוימים הכריכה תהיה סוכן המכירות המרכזי בפרסום הספר.

לפיכך כדאי מאוד להשקיע בכריכה לספר, ובעימוד הספר, לא פחות מההשקעה בפרסום הספר וכמובן – בתוכן עצמו.

אהבתם? תנו לייק!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב print

רוצים לדבר איתנו? (אנחנו נשמח מאוד!)

רוצים לקרוא עוד?

עימוד תורני לספר קודש, עיצוב לספרי קודש סוגים שונים - טקסט רץ

עימוד תורני לספרי קודש

עימוד תורני לספר קודש – במה הוא שונה? איך עושים אותו? מדוע הוא מבוצע דווקא בתוכנת תג? מה האתגר ביצירת קובץ 'רב-טקסט'? מדוע 'צורת הדף' לא תשתנה לעולם?​

קרא עוד »
איך מגדירים ספר כרב מכר רב מכר – מה ההגדרה? מה הופך ספר לרב מכר? מהי כמות העותקים שצריך למכור בשביל להיחשב ספר רב מכר? איך יודעים אם הספר שלנו יהיה רב מכר? ואיך אפשר לכתוב ספר רב מכר?

מה הופך ספר לרב מכר?

רב מכר – מה ההגדרה? מה הופך ספר לרב מכר? מהי כמות העותקים שצריך למכור בשביל להיחשב לרב מכר? איך יודעים אם הספר שלנו יהיה מטאור? ואיך אפשר לכתוב ספר כזה?

קרא עוד »
איך כותבים ספר?

איך כותבים ספר?

איך כותבים ספר? זה דומה להלחנת שירים? לציור אינטואיטיבי או לבנייה לפי תכנית אדריכלית? האם יש דרך מקצועית ונכונה יותר לחקוק מידע עלי ספר? מאמר שישנה את הספר שלכם…​

קרא עוד »
באיך לא לפרסם ספר חינם פרסום ספרים באמצעות ספאם ברשימת מיילאיך לא לפרסם ספר חינם פרסום ספרים באמצעות ספאם ברשימת מייל

פרסום ספרים חינם דרך ספאם

גם אתם מקבלים מדי פעם הודעות ספאם ופרסום למייל שלכם? מה הבעיה? מכינים הודעה, מכניסים נמענים וברגע אחד – קלאק! פרסמתם חינם למאות אנשים! חשבתם על זה? יופי. כדאי שתחשבו שוב…

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד

חיפוש:

!

7 טעויות נפוצות
בהוצאה לאור של ספר

קבלו למייל שלכם מדריך קצר שיחסוך לכם הרבה כסף ועגמת-נפש!

תודה!

אנו נשלח למייל שלך את המדריך בהקדם.
המשך גלישה מהנה :) 

דילוג לתוכן