איך בוחרים שם לספר? שם ארוך או קצר? שם מאפיין או מסקרן? איך אפשר להעיף מכירות רק בגלל שם לספר? סדרת טיפים קצרים שתסייע לכם לבחור שם בקלות!

זמן קריאה: 2 דקות, ועוד כמה שעות של חשיבה…

איך בוחרים שם לספר - טקסט רץ הוצאה לאור

בין אם אתם לפני כתיבת הספר, ובין אם אתם ממש לפני הדפסה, השאלה איך בוחרים שם לספר היא שאלת מפתח, חשובה ויסודית מאוד. 

שם הספר זה בעצם הזהות שלו. 

לכן גם אם טיפ מספר 1 נכון, עדיין, זה מצריך התייחסות רצינית. 

אז הנה לכם, 13 טיפ'לך שאולי יקדמו אתכם וילמדו אתכם איך בוחרים שם לספר.

תיהנו!

13 טיפים בבחירת שם לספר:

  1. תצאו מנקודת הנחה ששם הספר חשוב, אבל לא קריטי. ספר גרוע לא יינצל על ידי שם טוב וההפך. למרות זאת כדאי להקדיש זמן למחשבה על זה.
  2. תגדירו את הספר שלכם. לאיזה ז'אנר הוא משתייך, מה מטרת ההוצאה, מי קהל היעד, מה מעניין אותו.
  3. תעשו מחקר קטן ותלמדו את שמות הספרים הפופולריים בתחום, תשאלו את עצמכם מדוע, תחשבו מה הספר שלכם מחדש בתחום הספציפי שלו, ותדגישו את זה בספר.
  4. תתאימו את שם הספר לסגנון הספר, סאטירה או קודש, פרוזה או אוטו-ביוגרפיה וכו'.
  5. בספרים אינפורמטיביים הכי פופולרי זה לקרוא לספר בשמו; איך מגדלים חתול? / המדריך המלא למאורסים ומפיקי אירוע / כל הסודות בתחום הנל"ן / איך מחנכים לאהוב את השני? / איך בוחרים שם לספר?
  6. דאגו ששם הספר יהיה מבריק ומקורי ולו במעט, ולא בנאלי ומשעמם כמו; … (סליחה… לא היו לנו רעיונות בנאליים 😊)
  7. מאידך, הימנעו משמות מופרעים או מתריסים מדי, שעלולים לפתח דחייה או זלזול.
  8. נסו להותיר מקום לסקרנות בשם על ידי הותרת פער. במקום לקרוא לספר 'סיפורי סבתא', קראו לו 'הסיפורים שסבתא מסתירה'…
  9. אל תתנו שם ארוך מדי. שם כמו; "חינוך הדור הצעיר ובייחוד בגילאי ההתבגרות להעצמה והגשמה עצמית תוך שמירה על איזון בין מתן כלים ברי יישום ועמידה נועזת מול אתגרי התקופה לבין הכרה בסמכויות והשתלבות במבנים חברתיים היררכיים" לא יקדם כל כך מכירות. במחשבה שנייה, אולי דווקא כן?… (רק קחו בחשבון שבכל אינדקס השם יופיע כ"חינוך הדור הצעיר ובייחוד בג…")
  10. אם יש תוכן שחשוב לכם להשחיל בשם, אך אין לו מקום – הכי פשוט להצמיד סלוגן לשם הספר. כגון; לא בשמיים היא – על אמתותה ורציפותה של התורה שבעל פה.
  11. בדקו במאגרי מידע שאף אחד לא קדם לכם. איש לא מעוניין לגלות ש'גנבו לו את השם' וגם אתם לא הייתם רוצים שכך יקרה, אלא אם זה שם סתמי או בנאלי. בדקו בגוגל (עם/בלי המילה ספר) ומנועי חיפוש נוספים, באתר הספרייה הלאומית, בחנויות אינטרנט מובילות, ואם זה רלוונטי אז גם במאגרים תורניים כמו אוצר החכמה ובר אילן.
  12. תתייעצו עם לפחות חמשה אנשים מסגנונות שונים, ותתייחסו בעיקר לאלו עם ההערות המעצבנות….
  13. תקועים ולא מצליחים למצוא משהו טוב, תפתחו בתהליך סיעור מוחין. בתהליך זה יושבים עם עט או מקלדת וכותבים כל שם אפשרי שעולה לראש, כולל השטותיים ביותר. פשוט נותנים למוח לסעור ולייצר רשימה. לאחר מכן עוברים עליה ומוחקים את מה שוודאי לא, מסמנים את מה שכנראה לא, ומחליטים מתוך מה שנשאר – מה הכי פחות גרוע. בינתיים – זה שם הספר שלכם!

איך בוחרים שם לספר – המבחן

אוקי, בחרתם שם, מי אמר שהוא טוב ומוצלח?

המבחן הבסיסי לשם הספר הוא:

  • האם בפעם השנייה שאתה נתקל בשם, אתה זוכר שכבר ראית אותו? אם כן – זהו שם מקורי.
  • האם השם גורם לנתקל בספר לפתוח אותו בסקרנות חיובית? אם כן – זה שם מוצלח!

נסו להציב את המבחן למספר חברים, מבלי שידעו שזה הספר שלכם…

לא מספק אתכם? לא מצליחים לחשוב על משהו טוב? תמיד תוכלו להתייעץ עם קופירייטר, שיפעיל את מסערת המוחין המפותחת שלו, וינסה לדלות ממעמקי התודעה שם שיענה על כל הצרכים.

ועכשיו הפתעה!

אם קראתם עד לכאן – אתם קוראים ממש נאמנים שלנו, ומגיע לכם צ'ופר.

אנו מוכנים לנסות לזרוק שמות בשלוף ללא תשלום!

בשביל זה, שלחו לנו מייל עם הפרטים שלכם ושל הספר, מבטיחים לנסות! 

יש מצב שנחליט להתייעץ עם העוקבים שלנו, ותזכו לפרסום חינם! 

לוגו כנס מתמודדים טקסט רץ כיכר השבת צריך עיון

כנס מתמודדים

מתמודדים – כנס ייחודי כנס מתמודדים.co.il – כנס ייחודי וחסר תקדים, בנושא ההתמודדות עם האינטרנט המודרני' במישור האישי, הרוחני, הנפשי, החינוכי והיבטים נוספים. הכנס הנו

קרא עוד »
העתק שמש

העתק שמש – מה זה? למה זה?

העתק שמש. מילת קסם מקצועית שכמו כל מונח מקצועי – מבלבלת ומבהירה שאינכם יודעים כלום. אז זהו, שזה ממש פשוט! קבלו הסבר קצר ובהיר על המושג, על תפקידו ועל מה שאתם צריכים לעשות איתו.

קרא עוד »
באיך לא לפרסם ספר חינם פרסום ספרים באמצעות ספאם ברשימת מיילאיך לא לפרסם ספר חינם פרסום ספרים באמצעות ספאם ברשימת מייל

פרסום ספרים חינם דרך ספאם

גם אתם מקבלים מדי פעם הודעות ספאם ופרסום למייל שלכם? מה הבעיה? מכינים הודעה, מכניסים נמענים וברגע אחד – קלאק! פרסמתם חינם למאות אנשים! חשבתם על זה? יופי. כדאי שתחשבו שוב…

קרא עוד »

אהבתם? תנו לייק!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב print

רוצים לדבר איתנו? (אנחנו נשמח מאוד!)

רוצים לקרוא עוד?

כנסי רבנות משפחה וקהילה

רבנות, משפחה וקהילה

המיתוג של סדרת כינוסי רבנות משפחה וקהילה ימי עיון במלון לביא בתום שלושה ימים מרתוניים של עשרות דיונים והרצאות מקצועיות ותורניות, הסתיים בהצלחה רבה כנס

קרא עוד »
להוציא ספרים זה רווחי מחיר הוצאת ספרים טקסט רץ הוצאה לאור

להוציא ספרים זה ריווחי?

להוציא ספר זה רווחי? כמה כסף להשקיע? הרווח יכסה את העלויות? שוק הספרים לא מוצף מדי? אנשים לא הפסיקו לקרוא?… ובכן, מתברר שיש בהחלט ממה לחשוש… ​

קרא עוד »
מאמר דעה טור דעה הוצאה לאור טקסט רץ הוצאת ספרים

מאמר דעה: הדרך לשכנע באמת…

הרבה אנשים יודעים לכתוב, אך רק מעטים כותבים ברמה גבוהה באמת. לא קל לכתוב מאמר דעה, אך זוהי הצורה החזקה והאפקטיבית ביותר להציג טיעון ולשכנע | טור לאינטליגנטים שבינינו…

קרא עוד »
איך כותבים ספר?

איך כותבים ספר?

איך כותבים ספר? זה דומה להלחנת שירים? לציור אינטואיטיבי או לבנייה לפי תכנית אדריכלית? האם יש דרך מקצועית ונכונה יותר לחקוק מידע עלי ספר? מאמר שישנה את הספר שלכם…​

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד

!

7 טעויות נפוצות
בהוצאה לאור של ספר

קבלו למייל שלכם מאמר שיחסוך לכם הרבה כסף ועגמת-נפש!

עגלת הקניות ריקה כרגע.

חזור לחנות

תודה!

אנו נשלח למייל שלך את המדריך בהקדם.
המשך גלישה מהנה :) 

דילוג לתוכן