מעצב/ת ספרים? 5 דברים שכדאי שתדעו

מה צריך כדי להיות מעצב או מעצבת ספרים? האם עיצוב ספרים שונה מעיצוב מוצרי מזון או עיצובים אחרים? איך בוחרים מעצב ספרים? ומה
49 מעצבת ספרים מעצב - טקסט רץ הוצאה לאור

שלום לכם 🙂

אם אתם כאן, כנראה שאתם עומדים לקראת עיצוב ספר כלשהו, ואם אכן כך – כדאי שתקראו את המאמר הבא, שיוכל להועיל לכם מאוד.

1. כדי להיות מעצב/ת לא מספיק "לדעת פוטושופ"…

יש הרבה מאוד אנשים שמכירים את תוכנות הגרפיקה של אדובי (פוטושופ, אילוסטרייטור ועוד), אך לא כל אחד מהם הוא באמת מעצב.

כשם שלא כל מי שיודע לנגן בפסנתר, הוא מלחין. כמו כן, לא כל מי שיודע לבצע מתכון – הוא שף.

מעצב (אן כמובן – מעצבת, וברשות המעצבות נשתמש בלשון זכר רק למען הנוחות, ובל תיפגענה) הוא מי שיודע להמציא, ליצור, לחדש, לקלוע.

מעצב הוא אמן. הוא חושב עיצוב, הוא חי עיצוב.

הכרת התוכנות לבדה רחוקה מלהיות מספקת, שהרי כולנו מכירים אנשים שיודעים להשתמש במחשב, ואפילו טוב, אך כשהם יכינו מודעה למסיבה – היא תיראה בטעות מודעת אבל…

כמובן שאין זו דיכוטומיה, ויש מגוון ומדרג של רמות וסגנונות.

אך העיקרון הוא פשוט. כדי שאדם ידע מה לעשות עם התוכנה, כיצד לשלב את הגוונים, הגדלים, הפונטים, הרקעים והאלמנטים, הוא צריך שתי תכונות:

א. כישרון אמיתי בעיצוב.

ב. היכרות מיטבית עם כלי העבודה.

רוצים הצעה להוצאת ספר לאור? השאירו פרטים ונחזור אליכם!

2. מעצב ספרים הוא סגנון בפני עצמו

חשוב להבין שבתוך עולם העיצוב ישנה חלוקה בין סגנונות ושימושים שונים, כאשר אין אדם שהוא באמת טוב בהכל גם יחד.

תחום העימוד למשל, גם הוא קשור לעיצוב, אך בעצם הוא אומנות בפני עצמה, הדורשת הבנה מעמיקה עם היסודות הטיפוגרפיים, היכרות מקיפה עם פונטים, הבנה של קריאות ונראות ותפיסה נכונה של פריסות טקסטים על עמוד.

עיצוב מוצרי מזון – גם הוא תחום עצמאי, ומי שרוצה שמוצריו יתחרו במותגים המובילים – זקוק לעיצוב גרפי שידע לקלוע "בול", להציג את המוצר בזווית הנכונה, באור הנכון, ברקע הנכון, לחלק נכון את האינפורמציה על האריזה ועוד.

עיצוב מודעות פרסום – הוא תחום שמתקרב לתחומנו, אך עדיין דורש לייצר אובייקט או קומפוזיציה שתפוס את העין ותעורר עניין, וזו לא משימה קלה.

עיצוב ספרים – זהו תת-תחום ומהקשים יותר בעולם העיצוב, בייחוד לאור העובדה שהעיצוב הוא מקדם המכירות העיקרי של הספר ברוב המקרים, והוא מתחרה בכל רגע נתון עם עוד עשרות חברים על השולחן/מדף בחנות.

3. מעצבי ספרים חייבים להתמצא בפריסות ובסטנדרטים

עיצוב מודעה, מורכב ככל שיהיה, יסתיים ברוב המקרים בשטח של ארבע צלעות, רבוע או מלבני, מקסימום עגול או משולש.

עיצוב מוצרים ואריזות, מבוצע על פי תבנית מובנית מראש המתקבלת ממפעל האריזות, ובה יוצק הגרפיקאי תוכן לתבנית.

מעצב או מעצבת ספרים לעומתם, פועלים בשטח ריק, הם צריכים להוציא קובץ ללא הנחיות מובנות מראש, על פי סטנדרטים קבועים ומדויקים.

אם מעצב כריכה ישכח לתת רווח עבור ה'ביג' של קיפול הספר, ודאי בכריכה קשה אך גם בכריכה רכה, בקובץ עצמו לא יראו זאת. אך בשלב הדפסת הספר, ואולי אפילו הליין, יתחוור לפתע שהכריכה "ברחה" הצידה, והספר נפגם. אלא שאז יהיה מאוחר מדי!

באותה מידה ישנו סל שלם של פרקטיקות הנוגע לשדרת הספר, גב הספר, מיקום הדאנאקוד, וכל זאת רק לגבי עיצוב כריכות עוד לפני שנגענו בפנים הספר על כל חלקיו.

בסופו של דבר, עיצוב יפה ככל שיהיה, אם לא ישובץ נכון ומקצועי במבנים הנדרשים – התוצאה תהיה בינונית ולעתים אף פגומה.

4. איך בוחרים מעצב ספרים?

לפיכך, כדי לבחור מעצב ספרים טוב כדאי לשים דגש על מספר דברים:

  1. חשוב לקחת מעצב שיש לו ניסיון בעיצוב ספרים באופן ספציפי וזהו התחום שבו הוא עוסק.
  2. כדאי לראות ולהתרשם מדוגמאות שביצע, עדיפות לדוגמאות פיזיות.
  3. המלצות מלקוחות שעיצבו אצלו ספר.

וכמובן, הבחירה הטובה ביותר היא בחברת הוצאה לאור שעיקר עיסוקה הוא הוצאת ספרים, והיא מנוסה ומתמצאת בכך.

5. קצת עלינו

אנו בטקסט רץ, מתעסקים רק בספרים. במשך השנים עיצבנו הוצאנו לאור כ-1000 ספרים, חוברות, קונטרסים, כתב העת, ועלונים שונים.

במהלך הזמן רכשנו ניסיון רב בתחום עיצובי הספרים, הכריכות ופנים הספר, וכיום אנו זוכים להוציא מדי יום תוצרים ברמה הגבוהה ביותר בעולם הספר.

אנחנו נשמח מאוד לייעץ לכם גם בטלפון בנושא הזה!

רוצים לבדוק את האפשרות? תשאירו פרטים ונחזור אליכם!

רוצים הצעה להוצאת ספר לאור? השאירו פרטים ונחזור אליכם!

 

להתראות 🙂

אהבתם? תנו לייק!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב print

רוצים לדבר איתנו? (אנחנו נשמח מאוד!)

רוצים לקרוא עוד?

להוציא ספרים זה רווחי מחיר הוצאת ספרים טקסט רץ הוצאה לאור

להוציא ספרים זה ריווחי?

להוציא ספר זה רווחי? כמה כסף להשקיע? הרווח יכסה את העלויות? שוק הספרים לא מוצף מדי? אנשים לא הפסיקו לקרוא?… ובכן, מתברר שיש בהחלט ממה לחשוש… ​

קרא עוד »
איך בוחרים שם לספר - טקסט רץ הוצאה לאור

איך בוחרים שם לספר?

איך בוחרים שם לספר? שם ארוך או קצר? שם מאפיין או מסקרן? איך אפשר להעיף מכירות רק בגלל שם לספר? סדרת טיפים קצרים שתסייע לכם לבחור שם בקלות!

קרא עוד »
איך מגדירים ספר כרב מכר רב מכר – מה ההגדרה? מה הופך ספר לרב מכר? מהי כמות העותקים שצריך למכור בשביל להיחשב ספר רב מכר? איך יודעים אם הספר שלנו יהיה רב מכר? ואיך אפשר לכתוב ספר רב מכר?

מה הופך ספר לרב מכר?

רב מכר – מה ההגדרה? מה הופך ספר לרב מכר? מהי כמות העותקים שצריך למכור בשביל להיחשב לרב מכר? איך יודעים אם הספר שלנו יהיה מטאור? ואיך אפשר לכתוב ספר כזה?

קרא עוד »
מאמר דעה טור דעה הוצאה לאור טקסט רץ הוצאת ספרים

מאמר דעה: הדרך לשכנע באמת…

הרבה אנשים יודעים לכתוב, אך רק מעטים כותבים ברמה גבוהה באמת. לא קל לכתוב מאמר דעה, אך זוהי הצורה החזקה והאפקטיבית ביותר להציג טיעון ולשכנע | טור לאינטליגנטים שבינינו…

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד

חיפוש:

!

7 טעויות נפוצות
בהוצאה לאור של ספר

קבלו למייל שלכם מדריך קצר שיחסוך לכם הרבה כסף ועגמת-נפש!

תודה!

אנו נשלח למייל שלך את המדריך בהקדם.
המשך גלישה מהנה :) 

דילוג לתוכן